Sarkozy, akire most nem vagyok büszke
2021. március 03. írta: Francis2020

Sarkozy, akire most nem vagyok büszke

Első és utolsó lesz, akit leültetnek politikai korrupció miatt?

Korrupció miatt még nem jogerősen, de hároméves börtönbüntetésre ítélték Nicolas Sarkozyt. A "félig-magyar" francia politikus nagyon megosztó személyiség, itthon és otthon is. A barátaim közül sokan őt tartják a valaha regnáló legjobb köztársasági elnöknek, reménykedve a 2022-es politikai visszatérésében, ami ezzel az bírósági üggyel szertefoszlani látszik.

Magyarországon éltem még, amikor Sarkozyt Franciaország köztársasági elnökének választottál. Emlékszem, jókat mosolyogtam magamban, amikor néhányan azzal érveltek: a magyar származású Sárközy a magyarok szövetségese lesz a nemzetközi porondon. Nem így lett. 

Viszont már kevésbé mosolyogtam 2019-ben, "migránsként", amikor Sarkozy védelmébe vette Orbán Viktor "barátját" a bevándorlásokkal kapcsolatos ügyekben. Noha fehér vagyok, katolikus, viszonylag jól beszélem már a franciát, ízlésem ellen való a migránsozás. De ízlésekről ugyebár nem érdemes vitatkozni.

A francia sajtóban egyelőre nem téma Sarkozy magyar származása vagy az Orbán Viktorral való barátsága, de a politikai korrupció - igen. Ha Sarko lesz az első olyan politikus, akire börtön vár ezért, akkor csak remélni tudom, hogy többen követni fogják majd itthon és otthon is.

A bejegyzés trackback címe:

https://francis2020.blog.hu/api/trackback/id/tr1816448746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása