Összefoglaló az elmúlt hónapokról
2021. február 16. írta: Francis2020

Összefoglaló az elmúlt hónapokról

Visszatérés Nizzába

Valahol ott tartottam, hogy tavaly októberben részt vettem a barátaim egyházi esküvőjén. Szerintem ott kaptam el a Covid-19-et. Három hétig nagyon rosszul voltam. Szerencsére nem tüdőre ment, de ez a gasztró-változat is eléggé meggyötört. De legalább megszabadultam azoktól a kilóktól, amik a tavaszi karantén idején szaladtak fel rám. Még az ágyat nyomtam, amikor elrendelték az őszi karantént. Aztán már hipp-hopp december lett, Karácsony, Szilveszter... 2021! 

Az új év nem kezdődött valami fényesen. Azt hiszem kicsit depis lettem, és elhatároztam: hazaugrom egy hónapra. Szerencsére a távmunka tökéletesen működik, legyek fizikai valómban akár Franciaországban, akár Magyarországon. Mivel nem kívántam 10 napos karanténnal kezdeni a hazai vakációmat, ezért elmentem a laborba, ahol véremet vették és megállapították, hogy rendelkezem "anti-testtel", vagyis tuti, hogy covidos voltam. Ezzel a laboros eredménnyel, no meg a PCR teszttel sima menet volt a hazajövetel, leszámítva az amszterdami 7 órás várakozást. Merthogy közvetlen repülőjárat nincs. 

Az amszterdami repülőtér teljesen kihalt volt, alig lézengett velem együtt néhány utas. A boltok zárva voltak, de szerencsére enni és innivalót lehetett venni. Na, nem mintha nagy gasztronómiai élmény lett volna az előrecsomagolt szendvics.

Ferihegyen is simán ment minden. A határőr megkérdezte, hogy mi a látogatásom célja.

- Családlátogatás.

- Akkor 10 nap karantén.

- Nekem aztán nem! - válaszoltam. Erre kicsit felszökött a szemöldöke, de miután megmutattam a francia laboreredményt, nem is kérdezett többet. Pedig én felkészültem, kinyomtattam azt a kormányrendeletet is, amely szerint, aki bizonyíthatóan átesett a fertőzésen, az mentesül a karantén alól.

Nagyon kellemes egy hónapot töltöttem otthon, a családom körében. A haverokkal nem igazán tudtam találkozni. Többségük, mint ahogy én is, valahol külföldön tengődik. A többi családos, kisgyerekes. A kijárási korlátozás, a bezárt kocsmák és éttermek sem kedveznek a "gyere fussunk össze és igyunk meg egy kávét vagy sört, stb." összeröffenéseknek. 

Amíg otthon voltam, jött a szigorítás: a KLM (Air France) a PCR teszt mellé kér egy gyors tesztet is az indulás előtt 4 órával. És ez mekkora biznisz! Mert így kénytelen vagy a 2B terminálon üzemelő teszt-központ szolgáltatását igénybe venni. A KLM 6.30-kor rajtolt Budapestről Amszterdamba, úgyhogy hajnali 4-kor már kint voltam a repülőtéren. Nem lobogtattam a laboreredményt, ami bizonyítja, hogy még elvben immúnis vagyok. Nem okoskodtam, hanem fizettem, mint a katonatiszt. 19.500 plusz 11 ezer, azaz 30 ezer 500 forintba került ez a móka. Ugye, mondanom sem kell, hogy nizzai lakosként (társadalombiztosítottként) kifelé jövet egy fillérembe sem került a PRC teszt. 

De nem panaszkodom, mert így is megérte ez a hónapos kiruccanás. 

A bejegyzés trackback címe:

https://francis2020.blog.hu/api/trackback/id/tr7916429502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása